onsdag 7. august 2013

Når kunden tar feil


Denne kommentaren til det bevisst dårlige utvalget i taxfree-butikkene ønsket ikke Dagens Næringsliv å trykke:

Direktøren for Travel Retail Norway, Pål Fjeld-Hansen, er presentert i Dagens Næringsliv 29. juli som en som sørger for hyller fulle av skattefrie varer på flyplassene. Men Travel Retail satser på salg av vin på flasker, ikke pappvin. På mitt spørsmål på en flyplass om hvorfor de knapt har rødvin som tre liters pappviner til salgs, svarte en av butikkens medarbeidere meg at de ikke ønsket å tilby pappvin. Da kunne jeg heller gå til Vinmonopolet, foreslo vedkommende. Men hvorfor får ikke jeg og andre kunder sjøl velge om vi skal få kjøpe flaske eller papp på butikken som gjennom staten har fått et monopol? Hvorfor får en antatt tilhengerer av fri konkurranse Pål Fjeld-Hansen misbruke et monopol? Taxfree-salg er en meningsløshet, men så lenge vi har ordninga må Vinmonopolet få overta. Det er en bedrift som forvalter et monopol som er under demokratisk kontroll, og som gjennom sitt tilbud viser at den lar kundene få velge.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar